LiveScience

LiveScience in Naturalis

Met zijn grote ramen aan de straatzijde is LiveScience letterlijk en figuurlijk de etalage van Naturalis. Hier ontmoet je onze onderzoekers en collectiebeheerders zodat je kunt zien en ervaren wat er bij hun werk komt kijken.

Bezoek Naturalis

Verwonder je over het mooiste uit de natuur bij Naturalis in Leiden! Wist je dat deze zaal, en alle activiteiten in de zaal, gratis toegankelijk zijn? Je kunt hier dus zo vaak langskomen als je wilt.

Beleef
ons onderzoek

Probeer zelf een insect na te tekenen volgens wetenschappelijke regels, of maak een prepareersessie van dichtbij mee. De collectiestukken weerspiegelen de rijke geschiedenis van ons instituut. Vanaf de oprichting in 1820 tot nu. Zoals een maanvis uit 1889 en een meteoriet die nog maar enkele jaren geleden insloeg op Nederlandse bodem.

LiveScience zaal

Het idee
achter LiveScience

In deze zaal delen we ons werk als onderzoeksinstituut. Niet door middel van een tentoonstelling, maar doordat je de mensen die hier werken op de vingers kunt kijken bij alles wat ze doen. Stel gerust vragen, bijvoorbeeld wat zij willen ontdekken en waarom. Dichter bij natuur en wetenschap dan in LiveScience kun je niet komen!

Het hoogtepunt
van LiveScience

Hoogtepunt is dat je onze wetenschappers in levenden lijve tegenkomt. In het Dinolab bijvoorbeeld, waar zij recent opgegraven botten van dinosauriërs uit steen vrijmaken. Best veel herrie en stof natuurlijk, maar tussendoor stoppen ze graag eventjes om met je in gesprek te gaan over wat je maar wilt weten. Ook de Werkstraat in LiveScience is één van de plekken waar je onze onderzoekers ontmoet.

Dinolab LiveScience

Activiteiten
in LiveScience

In LiveScience is altijd wat te doen. Check de agenda voor alle activiteiten.

Agenda

Spotlight op onze experts

Tijdens de Spotlights van Naturalis delen onze experts de nieuwste kennis, ze nemen echte collectiestukken mee en praten vol passie over hun werk in het museum.