De biodiversiteit heeft het zwaarder dan ooit, en Naturalis heeft er meer over te vertellen dan ooit. Dat betekent dat onze onderzoekers en medewerkers met de meest uiteenlopende partijen in gesprek gaan. We werken samen met De BankGiroLoterij, Teachers for Climate, gemeenten, LTO Nederland,  provincies, gemeenten en natuurlijk universiteiten. En het bedrijfsleven: we praten met uiteenlopende bedrijven als Weleda, Albert Heijn, Heineken en de Suiker Unie.

Wij willen dat overheden, maar ook bedrijven en andere organisaties op basis van wetenschappelijke kennis de biodiversiteitscrisis te lijf gaan. Daarom onderzoeken we op zonneparken van Shell hoe deze biodiverser kunnen worden, en spreken we met vertegenwoordigers van verschillende organisaties, zoals Extinction Rebellion en Milieudefensie, over hoe ze hun standpunten bij de politiek onder de aandacht kunnen krijgen. Want iedere stap in de goede richting is er een, en samen kom je verder.

We sluiten daarbij niemand uit. Als nationaal biodiversiteitscentrum zijn we er namelijk om iedereen te helpen die vragen over biodiversiteit heeft. Daarnaast werken we op deze manier omdat we denken dat biodiversiteit ècht belangrijk is. We hebben vrienden nodig om biodiversiteit te beschermen, om het te herstellen waar dat mogelijk is, en om ons te helpen om het te bestuderen en in kaart te brengen. Doe je mee?