Naturalis is onderweg

In de maanden maart en april komen we naar verschillende vestigingen van Intratuin en Albert Heijn. Je ontdekt hier alles over het  leven in je eigen achtertuin en de Nederlandse natuur. Kom ons bezoeken bij ons reizend mini-Naturalis met activiteiten en weetjes over dier, natuur en mens.

Bekijk het filmpje met geluid

Naturalis onderweg

Aan
de slag

De samenhang van planten, insecten en andere dieren begint onder je voeten, bij een gezonde bodem. In een gezonde bodem zit veel bodemleven. Heb je wel eens gehoord van doodgravers, oprol-pissebedden en springstaarten?  Speur in de bakken met aarde en ontdek zelf wat er onder je voeten leeft!

"Was erg leuk vanmiddag. Mijn dochter kreeg antwoord op al haar vragen en heeft weer veel geleerd over insecten."

Reizend mini-Naturalis

Kom ons bezoeken! We geven je een kijkje in de biodiversiteit van Nederland en ontdek de samenhang tussen dieren, planten en bodem. Onze enthousiaste collega's staan natuurlijk klaar om je vragen  te beantwoorden. De activiteiten zijn voor iedereen, maar speciaal voor families met kinderen van 6 tot 12 jaar.

Het mini-museum van Naturalis onderweg