Medewerker Reserveringen & Klantenservice

.

Wil jij ervoor zorgen dat leerlingen een leerzame dag hebben in ons museum? Help je bezoekers graag om het beste uit hun bezoek te halen? Als medewerker Reserveringen & Klantenservice bij Naturalis in Leiden ben je het eerste punt van contact voor scholen en bezoekers: je helpt hen met al hun vragen en maakt hun bezoek onvergetelijk. 

MBO
Fulltime (32 uur per week)
Bepaalde tijd duur project
€ 2.842 - € 3.477

Als
Medewerker Reserveringen & Klantenservice …

  • plan je onze schoolprogramma’s in en bezorg je leerlingen een geweldige dag;
  • ben je het eerste contact van bezoekers en help je hen het meeste uit het bezoek te halen;
  • werk je in een hecht team in een van de leukste musea van Nederland.

Dit ga je
doen

Als medewerker Reserveringen & klantenservice ben je samen met je twee directe collega’s verantwoordelijk voor het verwerken van (school)boekingen, het verlenen van informatie over educatieve programma’s en een optimale inplanning van reserveringen en andere activiteiten. Jullie bemensen tevens de klantenservice van Naturalis en dragen zorg voor een klantvriendelijke en snelle afhandeling en registratie van allerlei bezoekersvragen die via telefoon en/of e-mail binnenkomen. Dat betreft vragen over boekingen van educatieve programma’s en producten, maar ook algemene vragen, het (om)boeken van tickets, opmerkingen en klachten inzake het museum.

Dit krijg je
van ons

  • Een brutomaandsalaris van €2.842,- tot € 3.477 (schaal 6, museum CAO) bij een fulltime dienstverband (36 uur per week).
  • Eindejaarsuitkering van 3,4% van je brutojaarsalaris en 8% vakantiegeld.
  • Vrije tijd met 27 verlofdagen per jaar bij een fulltime dienstverband. Plús 1 extra dag die je kunt inzetten voor een feestdag die voor jou belangrijk is.
  • Reiskostenvergoeding, afhankelijk van de manier waarop je reist.
  • Pensioenregeling via PFZW, waarbij Naturalis 60% van je premie betaalt.
  • Veel ontwikkelmogelijkheden. We werken samen aan jouw ontwikkeling. Zo krijg je de kans om opleidingen te volgen. Ook heb je onbeperkt toegang tot de trainingen van GoodHabitz.
  • Boeiende kennisevents. Zodat je in je eigen vakgebied én daarbuiten up-to-date blijft. Denk bijvoorbeeld aan onze lezingen en bijeenkomsten over verschillende (wetenschappelijke) onderwerpen. Of haak aan – óf presenteer zelf – tijdens de boeiende interne informatiesessie Naturalis Draait Door.
  • Een laptop en een telefoonvergoeding.
  • Mooie extra’s als korting op soft- en hardware voor privégebruik, collectieve zorgverzekeringen en een fietsplan. Verder krijg je korting in ons museumrestaurant en onbeperkt gratis toegang tot ons prijswinnende museum voor jou en je familie.
  • Leuke events zoals elke maand een borrel, jaarlijks een bbq en een spetterend eindejaarsfeest. Liever niet voor jou? Ook helemaal prima natuurlijk. Alle activiteiten zijn vrijblijvend.
  • Een unieke werkomgeving in een indrukwekkend gebouw dat jou – dat kan niet anders! – elke dag trots maakt dat je hier mag werken.

Daarnaast
ligt de wereld aan je voeten

Letterlijk. Want wat je rol ook is, je draagt elke dag bij aan het behoud van onze planeet. Naturalis Biodiversity Center...

  • Is hét nationaal onderzoeks- en kennisinstituut en een grote speler op het gebied van (biodiversiteits)data en -infrastructuren.
  • Beheert een van de grootste natuurhistorische collecties ter wereld.
  • Ontvangt jaarlijks 500.000 museumbezoekers.
  • Werkt wereldwijd samen met universiteiten, expertisecentra en musea.
  • Heeft uiteenlopende collega’s in allerlei functies en van veel verschillende nationaliteiten, met wie je in een informele sfeer samenwerkt.

Dit is jouw
team

Samen met twee collega’s werk je bij onze afdeling Reserveringen & Klantenservice. In dit hechte team is samenwerken en communiceren heel belangrijk. Vanuit jullie kantoor hebben jullie zicht op de grote hal van het museum en zie je de scholen en bezoekers dagelijks binnenkomen. Een inspirerende en leuke plek om te werken. Goed om te weten is dat deze vacature wegens ziektevervanging wordt opengesteld voor minimaal 6 maanden.
 

Dit breng je
mee

Je bent vriendelijk, servicegericht en communicatief sterk. Doordat je goed kunt luisteren en de juiste vragen stelt, weet je perfect inzicht te krijgen in de behoeften en wensen van de klant. Je werkt nauwkeurig en houdt altijd overzicht, ook op drukke momenten. Je hebt ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen waaronder een boekingssysteem en bent bekend met administratieve/organisatorische processen. Om ook onze buitenlandse bezoekers uitstekend te woord te kunnen staan en optimaal te kunnen helpen, is het van belang dat je ook het Engels in woord en geschrift goed beheerst.

Verder heb je:

  • minimaal MBO werk-/denkniveau
  • een zorgvuldige en communicatieve instelling
  • ervaring met het gebruiken van een boekingssysteem (ervaring met Smart Event Manager en Recreatex is een pré).
     

Word onze nieuwe
Medewerker Reserveringen & Klantenservice

→ Upload vóór 12 januari 2026 je motivatie en cv via de sollicitatiebutton.

→ Wil je eerst meer weten over de functie? Mail naar anne.vanduijvenbode@naturalis.nl.

→ Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je mailen naar onze collega’s van P&O via sollicitaties@naturalis.nl.

 

Deze vacature werven wij zelf; acquisitie wordt daarom niet op prijs gesteldd