Leren
bij Naturalis

Bij Naturalis gebruiken we verwondering als vertrekpunt om te leren. Wij ontdekken samen de rijkdom van de natuur. Wat iemand ook weet, er is altijd meer om enthousiast over te zijn, meer om te leren en meer om te onderzoeken.

Educatie

Onderzoek het leven in de sloot
Educatie

Naturalis
Biodiversity Center

Afbeelding van een vogel
43.021.976
objecten in de collectie
Afbeelding van een zeedier
9
nieuwe museumzalen
Afbeelding van een plant
111
onderzoekers in dienst

Met een unieke combinatie van kennis, talenten en vaardigheden geven wij inhoud aan onze functies als rijksmuseum, academisch onderzoeksinstituut en erfgoedinstelling.

Over ons

Expert
in biodiversiteit

Nationaal onderzoeksinstituut

Bij Naturalis werken meer dan honderd onderzoekers in zeven verschillende onderzoeksgroepen. Naturalis biedt jong wetenschappelijk talent graag de ruimte om ideeën verder uit te werken in een stimulerende, open omgeving. Met tachtig PhD's en postdocs draagt Naturalis bij aan de vernieuwing van het Nederlandse toponderzoek in de groene life sciences.

Wetenschappers en onderzoeksgroepen

Onderzoek in het veld
External video URL
Onderzoek in het lab

Volg
onze verhalen

Volg hier het nieuws over het museum en het dagelijkse werk en nieuwe ontdekkingen van onze onderzoekers.

Ons nieuws

Artist impression van Alienacanthus, rondzwemmend in een oeroude zee
6 februari 2024

Stokoud centenbakkie

Onderzoekers van onder meer de Universiteit van Zürich en Naturalis beschreven een 365 miljoen jaar oude fossiele vis met een enorm lange ver uitstekende onderkaak.