Naturalis is onderweg

Vanaf het voorjaar rijdt onze slak kriskras door Nederland. Heb jij hem al gezien? Je ontdekt hier alles over het  leven in je eigen achtertuin, de sloot en de rest van de Nederlandse natuur. Kom ons bezoeken bij ons reizend mini-Naturalis met activiteiten en weetjes over dier, natuur en mens.

Bekijk het filmpje met geluid

Naturalis onderweg
External video URL

Topstukken
in de open lucht

In het zonnetje

Is geduld niet je sterkste eigenschap? Dat geldt ook voor ons én voor een aantal van onze topstukken. Zij staan deze zomer daarom vast letterlijk in het zonnetje op de Lammermarkt, het Cultuurplein van Leiden. Klaar om alvast door jou bewonderd te worden. Kom je snel kijken? Na 15 september kun je onze topstukken alleen nog online zien en in ons gloednieuwe museum.

Bekijk het filmpje met geluid

Naturalis openluchtmuseum lammermarkt
External video URL
Naturalis topstukken lammermarkt

Aan
de slag

De samenhang van planten, insecten en andere dieren begint onder je voeten, bij een gezonde bodem. In een gezonde bodem zit veel bodemleven. Heb je wel eens gehoord van doodgravers, oprol-pissebedden en springstaarten?  Speur in de bakken met aarde en ontdek zelf wat er onder je voeten leeft!

Reizend mini-Naturalis

Kom ons bezoeken! We geven je een kijkje in de biodiversiteit van Nederland en ontdek de samenhang tussen dieren, planten en bodem. Onze enthousiaste collega's staan natuurlijk klaar om je vragen  te beantwoorden. De activiteiten zijn voor iedereen, maar speciaal voor families met kinderen van 6 tot 12 jaar.

Het mini-museum van Naturalis onderweg