Naturalis
komt naar je toe

Naturalis onderweg

Naturalis is even dicht. Onze collectie reist door het land, want waar leven is, is Naturalis. En dat is eigenlijk overal. Dus is Naturalis onderweg naar Pijnacker, Amsterdam, Deventer en alles ertussen in. Zien we je daar?

Onze collega's van Naturalis onderweg hebben er zin in!

Tentoonstelling GIF!

Van 14 oktober 2017 tot en met 2 september 2018 dook je in de giftige wereld van dr. Freek Vonk. Je maakte kennis met het gila-monster, een vogelspin en Freeks favoriet: de koningscobra. Freek en zijn collega-onderzoekers leerden je via filmpjes meer over het nut en de noodzaak van onderzoek naar gif. De tentoonstelling GIF! is gesloten sinds maandag 3 september. Op Naturalis Natuurwijzer lees je meer over giftige dieren en planten.

Tentoonstelling T. rex in Town

T. rex Trix is nu op reis door Europa. Tot en met 31 maart kun je ons 66 miljoen jaar oude skelet bewonderen in Lissabon. Ze vertrekt daarna naar Glasgow waar ze van 18 april tot 31 juli te zien is in Kelvin Hall. De reis begon in juni 2017 na de succesvolle tentoonstelling T. rex in Town in Leiden. Na stops in Salzburg en Barcelona (science museum CosmoCaixa) ontmoette Trix in het Muséum National d’Histoire Naturelle in Parijs de miljoenste bezoeker. In de tussentijd bouwt Naturalis aan het vernieuwde museum in Leiden, waarin T. rex Trix een ereplaats krijgt. Eind zomer 2019 staat de opening hiervan gepland.  Volg het reisblog van Trix om op de hoogte te blijven.

Heb je vragen?

Stel ze ons gerust. Wij geven je graag antwoord.