Online Marketeer

Online Marketeer gezocht voor 32 tot 36 uur per week

Naturalis biedt een prachtige kans voor een Online Marketeer die verder gaat met de implementatie van onze Customer Experience Strategie en meedenkt over de inzet van onze online systemen om bezoekers én het bredere publiek te bereiken en te binden.

Voor de afdeling Communicatie & Fondsenwerving zijn wij op zoek naar een Online Marketeer voor 32 tot 36 uur per week. 

Introductie

Naturalis Biodiversity Center is hét kennisinstituut op het gebied van biodiversiteit in Nederland. Met ruim 43 miljoen objecten beheren we één van de grootste natuurhistorische collecties ter wereld. Wereldwijde samenwerkingsverbanden, met 13 hoogleraren aan de Nederlandse en Vlaamse universiteiten en de enorme collectie van planten, dieren, gesteenten en mineralen, geven Naturalis een unieke internationale positie en verantwoordelijkheid. Met onze tentoonstellingen, educatieve en maatschappelijke activiteiten laten wij een breed publiek kennis maken met de diversiteit van het leven op aarde. In ons prijswinnende vernieuwde museum verwelkomen wij jaarlijks ruim vele bezoekers. Bij Naturalis Biodiversity Center willen we mensen bewust maken van het belang van biodiversiteit. Wil je hieraan meewerken?

De afdeling Communicatie & Evenementen is op korte termijn op zoek naar een

Online Marketeer
32-36 uur per week

Jij bent een digital native die verantwoordelijk is voor het bereiken van onze doelgroepen en het realiseren van relevante klantinteracties.

Wat
ga je doen

Als Online Marketeer werk je aan de ontwikkeling en implementatie van de customer experience-strategie. Je bent verantwoordelijk voor het inzetten van onze online systemen, met als doel onze doelgroepen te bereiken, te activeren en te binden. Je werkt mee aan campagnes en maakt data inzichtelijk voor je collega’s. Je denkt analytisch, hebt ervaring met Google Analytics, Google Ads (Grants), SEO en andere online middelen en kanalen. Door het inregelen van funnels, het maken van selecties en het inrichten van dashboards krijgen we nog beter inzicht in de klantreis die onze doelgroep maakt. 

Je adviseert de organisatie als het gaat om het bereiken van verschillende doelgroepen en het up-to-date houden van onze persona’s. Dit doe je door gebruik te maken van onze eigen data en door het volgen van trends en ontwikkelingen betreft het vakgebied. Waar nodig vertaal je dit direct naar operationeel beleid. Tevens heb je het eigenaarschap van onze crm-systemen en ben je verantwoordelijk voor het plannen, prioriteren en coördineren van doorontwikkelingen en wijzigingen aan deze systemen. Hierdoor haal jij het maximale uit onze data. 

 

Profiel
en functie-eisen

Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van marketing en/of communicatie, aangevuld met een relevante opleiding of relevante werkervaring betreft (online) dataverwerking. Verder zien we graag dat je 

  • kennis hebt van gegevensanalyse, segmentatie, persona’s, A/B-testing en het verrijken van data; 
  • bekend zijn met Salesforce (Sales Cloud en Marketing Cloud) is een pré;
  • sterk data-gedreven bent;
  • ervaring hebt met (het ontwikkelen van) dashboards.

De
afdeling

Een team van tien communicatieprofessionals en meerdere stagiairs werkt continu aan het verder vergroten van de zichtbaarheid van Naturalis en in het bijzonder aan het versterken van de positie als (inter)nationaal onderzoeksinstituut en natuurhistorisch museum. Speerpunten daarbij zijn versterken van de bewustwording over het belang biodiversiteit bij de diverse doelgroepen en het intensiveren van de samenwerking met bedrijfsleven en overheden.

Ons
aanbod

Een brede functie bij een maatschappelijk relevante organisatie met een grote diversiteit aan professionals met liefde voor de natuur en biodiversiteit. Je gaat werken in een dynamische en fascinerende werkomgeving in Leiden, op loopafstand van het centraal station en per auto eveneens goed bereikbaar vanuit andere plaatsen in de Randstad. Het salaris ligt tussen € 3.208,- en € 4.196,-  bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Museum cao). Je krijgt ook een tegemoetkoming in de reiskosten, vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering (3,4%). Werknemers van Naturalis Biodiversity Center hebben met hun familie gratis toegang tot het museum en tot Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. 

De arbeidsovereenkomst is voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week en voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

 

Informatie
en solliciatie

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Corine van Impelen, directeur Public engagement en hoofd Communicatie & Fondsenwerving (corine.vanimpelen@naturalis.nl) en voor procedurele informatie met de afdeling P&O (071 - 751 9191).
Laat ons zo snel mogelijk weten waarom jij als Online Marketeer bij ons aan de slag wil en waarom je denkt dat je geschikt bent voor deze functie. We vragen je uiterlijk 25 september 2022 te reageren door gebruik te maken van het sollicitatieformulier

Het werk van Naturalis is belangrijk voor iedereen. Wij zijn daarom niet alleen voor diversiteit in de natuur, maar zoeken ook diversiteit op de werkvloer. Kom jij ons team versterken?