HR Adviseur

HR Adviseur gezocht voor 28 tot 36 uur per week

Bij Naturalis Biodiversity Center werken zo’n 900 medewerkers (betaald en onbetaald), betrokken en met passie voor natuur en biodiversiteit. De organisatie is succesvol in het verwerven van subsidies voor nieuwe projecten en enorm in ontwikkeling. Dit maakt het werk ook voor de afdeling P&O relevant, uitdagend en divers. Wil je een bijdrage leveren om ook de personele ontwikkelingen in goede banen te leiden? 

Vanwege uitbreiding van het team is de afdeling P&O op zoek naar een HR adviseur voor 28 tot 36 uur per week.

Dit
ga je doen

Als business partner adviseer je over de volle breedte van HR; van operationele casuïstiek tot organisatiebrede HR thema’s. Je adviseert de managers van jouw sectoren, denkt kritisch mee, houdt een spiegel voor en bent oplossingsgericht. In deze functie doe je dit voor meerdere organisatieonderdelen met hoogopgeleide professionals, waardoor je te maken krijgt met de veelzijdigheid van Naturalis en de internationale context waarin de organisatie acteert. Een prachtige kans om in een leuk team te werken binnen een toonaangevend onderzoeksinstituut en één van de leukste musea van Nederland. 

Naturalis is in beweging en succesvol in het verwerven van subsidies voor (Europese) programma’s die onderzoek naar biodiversiteit mogelijk maken en vernieuwen. Werving en selectie speelt in je werk als adviseur dan ook een grote rol. Je adviseert het management over oplossingen op het gebied van personeel en organisatie en helpt hen om hun medewerkers en teams zo goed mogelijk te laten presteren. Met jouw advies over de begeleiding, inzet en ontwikkeling van medewerkers en de toepassing van personeelsregelingen en cao/wetgeving, draag je direct bij aan de ontwikkeling van de organisatie. Je pakt (complexe) P&O vraagstukken op waarbij je problemen analyseert en oplossingen biedt. Of het nu gaat om individuele casus of afdelingsvragen. In nauwe samenwerking met de collega’s van de backoffice P&O zorg je ervoor dat gemaakte afspraken worden uitgevoerd. Het P&O beleid past zich aan de ontwikkeling en groei van de organisatie, denk aan recruitment, onboarding, de implementatie van een nieuw functiehuis en strategische personeelsplanning. Aan de (door)ontwikkeling hiervan lever je natuurlijk je bijdrage.

Profiel en functie-eisen

Je hebt minimaal een HBO-opleiding HRM of vergelijkbaar en ten minste drie jaar relevante werkervaring in een organisatie met hoogopgeleide professionals. Gezien de sectoren die je gaat ondersteunen wordt werkervaring binnen de ICT en/of kennisorganisatie zeer op prijs gesteld. Verder vinden we het belangrijk dat: 

  • je ervaren en inventief bent in recruitment en hierin maatwerk levert;
  • jouw kennis over sociale wetgeving, arbeidsrecht en arbeidsvoorwaarden up to date is;
  • je resultaatgericht bent en je goed staande staande weet te houden in een complexe en veeleisende organisatie;
  • je met je advies, kennis en overtuigingskracht het management tot goed overwogen en bewuste keuzes laat komen en mensen in beweging weet te krijgen;
  • je gemakkelijk en duidelijk communiceert op diverse niveaus, zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • je flexibel en een teamspeler bent, die energie krijgt van het samenwerken en delen van kennis;
  • je gestructureerd werkt en sterk bent in plannen en organiseren.

De afdeling

De afdeling P&O bestaat uit een hoofd P&O, vier (senior) adviseurs en drie collega’s op de backoffice. De adviseurs vormen de frontoffice van P&O naar de organisatie, bij de collega’s op de backoffice ligt de beheersmatige en administratieve uitvoering. De adviseurs adviseren op tactisch-operationeel niveau over alle aspecten van in-, door- en uitstroom en zijn de business partner van een aantal onderdelen van de organisatie, die ze daardoor goed leren kennen.

Ons aanbod

Een afwisselende functie in een dynamische en fascinerende werkomgeving. Een organisatie met een grote diversiteit aan professionals met liefde voor de natuur en biodiversiteit. Een team met veel expertise waarin we van elkaar kunnen leren.

Je gaat werken in Leiden, goed bereikbaar vanuit andere plaatsen in de Randstad. Wij bieden je een salaris tussen € 3.208,- en € 4.196,- per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 Museum cao). Je krijgt ook een tegemoetkoming in de reiskosten, vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering (3,4%). Je krijgt ruim vijf weken vakantie per jaar en bouwt pensioen op bij PFZW. Verder bieden we je secundaire voorwaarden als een telefoonvergoeding, laptop en thuiswerk faciliteiten.

De arbeidsovereenkomst is voor 28 tot 36 uur per week en in eerste instantie voor de periode van één jaar, waarna een vast contract tot de mogelijkheden behoort.

Informatie en sollicitatie

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Mariska Sturm, Afdelingshoofd P&O (071 7519132 - mariska.sturm@naturalis.nl) en voor procedurele informatie met de afdeling Personeel & Organisatie (071 751 9191). Stuur je sollicitatie zo spoedig mogelijk door via het sollicitatieformulier.

Een selectie assessment maakt onderdeel uit van de selectieprocedure, bij uiteindelijk indiensttreding dient een VOG te worden overlegd. 

Naturalis onderschrijft de Code Culturele Diversiteit. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen het team versterkt. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt alleen op prijs gesteld op basis van een concrete kandidaat.