Financieel Medewerker

Scagliola / Brakkee Atrium Neutelings Riedijk Architects

Naturalis is op zoek naar een proactieve en servicegerichte collega die het team op de Financiële Administratie komt versterken.

We bieden een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week en voor de periode van 12 maanden met uitzicht op een vast dienstverband.

Introductie

Naturalis Biodiversity Center is hét kennisinstituut op het gebied van biodiversiteit in Nederland. Met ruim 42 miljoen objecten beheren we één van de grootste natuurhistorische collecties ter wereld. Wereldwijde samenwerkingsverbanden, met 12 hoogleraren aan de Nederlandse universiteiten en de enorme collectie van planten, dieren en mineralen, geven Naturalis een unieke internationale positie en verantwoordelijkheid. Met onze tentoonstellingen, educatieve activiteiten en internetdiensten laten wij een breed publiek kennis maken met de diversiteit van het leven op aarde. In ons museum ontvangen we jaarlijks honderdduizenden bezoekers. Ruim 60.000 hiervan zijn leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs. Met 9 prachtige tentoonstellingszalen vól met het mooiste uit de natuur, workshopruimtes, leuke winkels, een restaurant en een café. Waar jong en oud kan zien, doen en beleven. Een echte ontmoetingsplek voor iedereen die meer wil ontdekken over de natuur. 

Binnen de Financiële Administratie zorgt een enthousiast en gedreven team van 7 personen voor alle facetten rondom Financiële Administratie, (project)controlling en inkoop van Naturalis Biodiversity Center. De afdeling ondersteunt de organisatie in het behalen van haar doelstellingen en heeft een (proactieve) adviserende rol als het gaat om financiële vraagstukken. De komende jaren staan in het teken van het verder automatiseren en optimaliseren van onze processen met behulp van AFAS, waardoor Naturalis ook in de toekomst in control blijft.

Wat
ga je doen?

Als Financieel Medewerker ben je, samen met je collega, verantwoordelijk voor de juiste en tijdige verwerking van alle financiële mutaties. Je beheert de crediteuren- en debiteurenadministratie en draagt zorg voor een correcte en juiste boekhouding. Dit doe je onder andere door het verwerken van facturen, declaraties en afschriften, het opstellen van overzichten en het beoordelen en corrigeren van financiële gegevens. Je zorgt dat (financiële)informatie tijdig beschikbaar wordt gemaakt aan interne stakeholders en je levert de input voor financiële rapportages. 

Je voelt je thuis in een adviserende rol en denkt graag mee in het verder optimaliseren en automatiseren van de (interne) financiële processen. Het verzorgen van de periodieke aansluiting tussen ons financiële systeem AFAS en de gekoppelde softwarepakketten voor banken, ticketing, evenementen en de museumwinkel, vormen hier een belangrijk onderdeel in. Uiteraard zorg je ervoor dat alle werkzaamheden tijdig en op een juiste manier worden uitgevoerd. 

Kortom; een veelzijdige financieel/administratieve functie waarin alle facetten van het financiële en administratieve bedrijfsproces voorkomen. 

Profiel
en functie-eisen

We zoeken een proactieve en servicegerichte collega met minimaal drie jaar relevante werkervaring binnen een vergelijkbare organisatie. Verder zien we graag dat je;  

  • een relevante afgeronde financieel/administratieve opleiding hebt op MBO+/HBO niveau
  • kennis en ervaring met AFAS hebt. Dit is een sterke pre
  • beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • flexibel bent en denkt in oplossingen
  • goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden hebt in de Nederlandse en Engelse taal

Ons
aanbod

Een functie in een dynamische en fascinerende werkomgeving, waar geen dag hetzelfde is. Een organisatie met een grote diversiteit aan professionals met liefde voor de natuur en biodiversiteit. Je gaat werken in Leiden, goed bereikbaar vanuit andere plaatsen in de Randstad. Het salaris ligt tussen € 2.634 en € 3.370 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 8 Museum cao). Een tegemoetkoming in de reiskosten en een eindejaarsuitkering (3.4%) maken deel uit je van je arbeidsvoorwaarden. 

We bieden een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week en voor de periode van 12 maanden met uitzicht op een vast dienstverband.  

Informatie
en sollicitatie

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Koen Berkenbosch (afdelingshoofd Financiën / Controller, koen.berkenbosch@naturalis.nl) en voor procedurele informatie met de afdeling P&O (071-751 9191).

Laat ons zo snel mogelijk weten waarom jij als Financieel Medewerker bij ons aan de slag wilt en waarom je denkt dat je geschikt bent voor deze functie. We vragen je uiterlijk 10 oktober 2021 te reageren door gebruik te maken van het sollicitatieformulier. De eerste selectiegesprekken zullen plaatsvinden op 13 en 14 oktober 2021.
Onze boodschap over de natuur en biodiversiteit is belangrijk voor iedereen. Naturalis wil daarom een inclusieve werkgever zijn en onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie. 

Bij indiensttreding dient een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te worden overlegd.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.