NCB Naturalis

GIF!

Duik in de giftige wereld van dr. Freek Vonk! Maak kennis met het gila-monster, een vogelspin en Freeks favoriet: de koningscobra. Aangenaam!

Bestel je tickets voor GIF! (de rest van het museum is gesloten).

Naturalis-onderzoeker en gif-expert dr. Freek Vonk neemt je mee in de wereld van gif. Je maakt kennis met allerlei levende dieren: slangen, spinnen, kikkers... Maar ook planten en mineralen kunnen giftig zijn. Waarom? En hoe werkt gif eigenlijk? Freek en zijn collega-onderzoekers leren je via filmpjes meer over het nut en de noodzaak van onderzoek naar gif.

Bekijk meer filmpjes over de tentoonstelling GIF! op MuseumTV

Bestudeer een koningscobra, de grootste gifslang ter wereld, van heel dichtbij…

Er is natuurlijk ook van alles te doen: sta met je neus bovenop een bijzondere gif-demonstratie of kijk mee over de schouder van onze dierverzorger. Hij verzorgt elke dag de giftige dieren uit de tentoonstelling. Zou jij dat durven, een giftige spin voeren?

Ontdek spelenderwijs welke paddenstoelen giftig zijn.

Maak je eigen paddenstoelenmaaltijd

Jij hebt vast weleens een champignon gegeten, toch? Sommige paddenstoelen kun je gewoon eten, anderen zijn giftig. Ontdek van welke paddenstoelen je kunt smullen. Kook zelf je paddenstoelenmaaltijd, maar pas op dat je niet de verkeerde pakt...

Via allerlei filmpjes leren dr. Freek Vonk en zijn collega-onderzoekers je meer over het nut en de noodzaak van onderzoek naar gif.

Waar gebruiken dieren gif voor? En hoe werkt het? In deze tentoonstelling leer je van alles over gif. Sponzenexpert Nicole de Voogd van Naturalis weet alles over gif bij zeedieren! Bekijk meer filmpjes over de tentoonstelling GIF! op MuseumTV

Kruip in de huid van Freek

Freek gaat vaak op expeditie. Help jij zijn koffer pakken? Wat heeft hij nodig voor de jungle en wat als hij naar de woestijn reist? In het lab doe je net als Freek met een microscoop onderzoek. Welk antigif hoort bij het gif? En van welk gif kunnen we medicijnen maken?

Kruip in de huid van dr. Freek Vonk!

Met korting naar GIF!

Heb jij ook alle giftige wereldplaatjes verzameld? Op vertoon van je volle verzamelalbum neem je gratis een vriendje of vriendinnetje mee. Bestel je starttijd voor je bezoek aan GIF! hier. Kies voor de optie Spaaractie 'Ontdek de wonderlijke wereld met Freek Vonk' (ticket met korting). De kortingsactie is geldig onder de volgende voorwaarden:

• tweede kinderticket gratis op vertoon van verzamelalbum
  • geldig van maandag 30 oktober 2017 tot en met vrijdag 22 december 2017
  • maximaal twee kinderen onder begeleiding van één betalende volwassene
  • niet geldig in combinatie met andere kortingsacties

Neem je volle verzamelalbum mee naar Naturalis!