Naturalis en Weleda samen sterk voor biodiversiteit Belang biodiversiteit bij meer mensen onder de aandacht

Afbeelding van Weleda en Naturalis

Naturalis heeft een samenwerking met Weleda, bekend van de huidverzorgingsproducten op basis van 100% natuurlijke grondstoffen. Naturalis en Weleda vinden elkaar in de gezamenlijke passie voor de natuur en de wens om de biodiversiteit te beschermen, behouden en beleven. In Nederland en de rest van de wereld.

Weleda

De producten van Weleda zijn 100% natuurlijk. Weleda staat voor biologische teelt, eerlijke handel en milieuvriendelijke productiemethoden. En boven alles staat Weleda voor de natuur. Weleda voelt het als een verantwoordelijkheid om ook wat terug te geven aan de natuur en dat doet het bedrijf onder andere met een partnership zoals deze met Naturalis.

Met Weleda bijdragen
aan biodiversiteit

Met jouw Weleda-aankoop steun je het biodiversiteitsonderzoek in o.a. Bhutan. En dat kan nu tijdelijk voordeliger.

Tot en met 27 september 2020 ontvang je op elk Weleda-verzorgingsproduct 20% korting.

Weten waar je Weleda koopt?  Klik hier

20% korting Weleda
bhutan

Natuurlijke
samenwerking

Marc van Boven, algemeen directeur van Weleda Benelux: “Deze unieke samenwerking voelt vanaf dag één logisch en goed. Het is de missie van Weleda om de gift van de natuur middels onze producten door te geven aan de mens. Met Naturalis als partner kan Weleda een bijdrage leveren aan het behoud van biodiversiteit voor volgende generaties.”

Directeur Edwin van Huis van Naturalis vult aan: “We zijn trots op de samenwerking met Weleda. Samen maken we ons sterk voor het actuele en urgente thema biodiversiteit. Naturalis en Weleda voelen zich beiden verantwoordelijk bij te dragen aan het behoud van biodiversiteit in de wereld. De samenwerking met Weleda helpt ons om het belang van biodiversiteit bij veel mensen onder de aandacht te brengen. De financiële bijdrage van Weleda gaat Naturalis investeren in het behoud van biodiversiteit in Nederland en aan een biodiversiteitsonderzoek in Bhutan.”

Biodiversiteitsonderzoek
in Bhutan

Met de donatie van Weleda ondersteunt Naturalis biodiversiteitsonderzoek in Bhutan. Volgens Vincent Kalkman, entomoloog bij Naturalis, is het dé plek om naartoe te gaan als je nieuwe soorten wilt ontdekken. “Er leven zowel soorten die in tropisch Azië thuishoren als soorten die we uit Europa kennen. Het is een echte mengelmoes”, zegt Vincent.

Naturalis brengt natuur in kaart en leidt Bhutanese experts op. Deze kennis is van grote waarde, omdat ze in Bhutan bijvoorbeeld ook de gevolgen van klimaatverandering ervaren. “Best wrang, want Bhutan is het enige land ter wereld dat meer CO2 opneemt dan dat het uitstoot. Om te weten hoe de natuur reageert op deze omstandigheden en wat dit voor de mens betekent, is het noodzakelijk meer te weten over de biodiversiteit”, vertelt Vincent.

Het onderzoek in Bhutan richt zich momenteel op de bestuiving van appelbomen. Hierbij wordt er samengewerkt met Bhutaanse studenten en onderzoekers. Zo vertelt Vincent het volgende: “Samen met Bhutaanse studenten brengen we in kaart welke wilde bijen zorg dragen voor de bestuiving. Met die kennis kan de bevolking de appeloogst beschermen of misschien zelfs wel vergroten”.

Bhutan