Al je vragen over
de Rexperience

Wat is de Rexperience?
De Rexperience is geen gewone museumzaal, de Rexperience is een beleving! Hier maak je een reis terug naar de tijd dat T. rex Trix leefde: 66 miljoen jaar geleden. Wie weet ontmoet je deze grote vleeseter zelfs. Stap binnen in het futuristische reisbureau, betreedt  de capsule en beleef het avontuur. Soepel schiet je terug in de tijd…of toch niet?

Vanaf welke leeftijd is de Rexperience toegankelijk?
De Rexperience is een echte experience, met schrikeffecten en hard geluid. Het Nederlands Jeugd Instituut, dat ook adviseert voor de Kijkwijzer, heeft de adviesleeftijd op 8 jaar gesteld. Voor jonge kinderen kan de Rexperience te angstaanjagend en onprettig zijn. Wij raden daarom sterk af kinderen jonger dan 8 jaar mee te nemen. Kinderen onder de 12 jaar mogen de Rexperience alleen onder begeleiding van een volwassenen bezoeken.

Hoe lang duurt de Rexperience?
De totale beleving duurt 20 minuten.

Hoe laat moet ik bij de Rexperience zijn?
Zorg dat je 5 minuten voor aanvang van jouw tijdreis aanwezig bent bij de ingang van de Rexperience op de 3e verdieping.

Wat als ik mijn tijdslot mis?
Als er die dag nog plek is in de Rexperience, zullen we je tickets omboeken. Helaas kan het voorkomen dat de Rexperience op drukke dagen uitverkocht is.

Ik ben een rolstoelgebruiker. Kan ik ook naar de Rexperience?
Zeker. Er is een rolstoelplek per tijdslot beschikbaar. Deze kun je reserveren via de  klantenservice. Begeleiders kunnen een gratis ticket krijgen.

Mag mijn kinderwagen mee in de Rexperience?
Helaas is er geen plek voor een kinderwagen in de Rexperience.

Is de Rexperience ook Engelstalig?
Nee, de Rexperience is Nederlands gesproken en niet ondertiteld.

Is de Rexperience geschikt voor iedereen vanaf 8 jaar?
De Rexperience is een attractie met licht- en bewegingseffecten en is daarom af te raden voor bezoekers voor wie dit lichamelijke problemen kan opleveren.

Wat kost een ticket voor de Rexperience?
Een ticket voor de Rexperience kost 2 euro per persoon. Dit komt bovenop het museumticket van 16 euro per persoon.

Moet ik tickets reserveren?
Ja. Alleen als je van te voren via tickets.naturalis.nl je ticket voor de Rexperience boekt, weet je zeker dat je jouw tijdreis kunt maken. Wij raden dit dus ten allen tijde aan.

Kan ik ook tickets voor de Rexperience in het museum reserveren?
Alleen als de Rexperience niet is uitverkocht op de dag van jouw bezoek, kun je er in het museum ook tickets voor reserveren. Je hebt dus geen garantie.

De tijdsloten zijn al vol op de dag dat ik naar het museum wil. Kan ik alsnog kaartjes krijgen?
Helaas. In dat geval is de Rexperience al uitverkocht op deze dag. Wil je toch een tijdreis maken? Kom dan op een andere dag naar het museum en reserveer van tevoren online tickets voor de Rexperience.

Kan ik ook zonder museumticket naar de Rexperience?
Nee. De Rexperience is alleen te bezoeken als je ook een museumticket hebt aangeschaft.

Ik heb al tickets voor het museum. Kan ik alsnog Rexperience tickets bijboeken?
Ja, dat kan.Neem contact op met de klantenservice via tickets@naturalis.nl of 071 - 7519 600. Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. In het weekend is de klantenservice bereikbaar van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.

Ik heb een Vrienden Loterij VIP-kaart. Is de Rexperience gratis voor mij?
Ja. Dankzij een bijdrage van de VriendenLoterij zijn wij in staat geweest de Rexperience te ‘ lanceren’. Als VIP-kaarthouder mag je daarom gratis naar binnen. Reserveer wel altijd van te voren een ticket online.

Ik heb een Museumkaart. Is de Rexperience gratis voor mij?
Nee. Voor de Rexperience vragen we een toeslag van 2 euro per persoon.

Ik kan helaas toch niet op de door mij gekozen dag. Kan ik de tickets verplaatsen?
Dat kan. Neem contact op met de klantenservice via tickets@naturalis.nl of 071 - 7519 600. Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. In het weekend is de klantenservice bereikbaar van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.

De Rexperience had een technisch probleem tijdens mijn bezoek. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
De Rexperience gaat in storing tijdens mijn bezoek. Krijg ik mijn geld terug? Als de Rexperience in storing is terwijl je in het museum bent, bekijken wij of het mogelijk is om later op de dag alsnog een bezoek te brengen aan de Rexperience. Indien dit niet mogelijk is, zullen wij het bedrag van de Rexperience tickets terugbetalen.