Leven

Jaguar

Deze entreezaal met sensationeel decor neemt je mee langs de meest uiteenlopende landschappen: je start in de diepzee en eindigt bovenop een bergtop, bijna in de lucht. Onderweg ontmoet je een grote diversiteit aan planten en dieren.

Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan ons nieuwe museum. Maar we zijn er bijna! Vanaf 31 augustus is het nieuwe Naturalis, inclusief Leven, geopend.

Beleef
de natuur

Je loopt onder een immense haai door, staat oog in oog met een Afrikaanse olifant, gaat voorbij aan een enorme zwerm vlinders en bijzondere vogels. Sommige dieren mag je zelfs even aaien. Combinaties van licht, film en geluid maken dat je echt onderdeel wordt van de zaal Leven. Hier ervaar je met alle zintuigen de schoonheid en rijkdom van de natuur.

Witte haai

Het idee
achter Leven

Als nationaal instituut voor biodiversiteit laten we je hier kennismaken met de verscheidenheid van het leven. Je ontdekt hoe elke soort de andere nodig heeft om te overleven. En hoe planten en dieren zijn aangepast aan hun omgeving. In het totaalplaatje van de natuur neemt alles een unieke plek in, of het nu gaat om een boom, insect, vogel of walvis. Ook jij als mens maakt onderdeel uit van deze prachtige wereld.

Het hoogtepunt
van Leven

Tussen al die topstukken van Naturalis is het onmogelijk een hoogtepunt in Leven uit te kiezen. In deze zaal draait het om het geheel. Hoe alle planten en dieren met elkaar samenwerken, van klein tot groot. Daarom is Leven de entreezaal van het museum, gelegen in het hart van het gebouw. De zaal Leven viert het leven, ál het leven.

Syrische bruine beer
Gorilla

Vanaf 31 augustus
zijn we open!

Het gebouw van Naturalis ziet er vanaf de buitenkant al bijna klaar uit. Maar binnen zijn we nog volop bezig met de inrichting van het museum. We kunnen niet wachten om alle mooie zalen te laten zien. Vanaf 31 augustus zijn we weer open en we hopen je dan snel tegen te komen.

Binnenkant Naturalis Atrium