Marten Schoonman

profielfoto

Marten houdt zich het liefst bezig met praktijkgerichte toepassing van kennis, complexiteit verhelderen en formuleren van realistische stappen om ambities te realiseren. Hij is een procesbegeleider met uitgebreide projectmanagement ervaring. Hij vindt het leuk om in een multidisciplinaire omgeving te werken en bruggen te bouwen.

Marten is gepassioneerd door de toepassing van data en technologie om zorg voor de natuur mogelijk te maken. Hij heeft ervaring met data- en informatieprocessen, standaardisatie en visualisatie. En hoe deze kunnen leiden tot gebruiksvriendelijke toepassingen, communicatieproducten en inzichten voor besluitvorming in beleid en samenleving.

Marten is een bioproces ingenieur, die elke dag leert over de wonderen van de biodiversiteit. Hij heeft gewerkt in de industrie en in de ontwikkelingshulp sector, waaronder een sociale onderneming. Hij is imker en mede-oprichter van de BEEP foundation die open source tools bouwt om imkers te helpen bij het verzorgen van honingbijen.

Sleutelwoorden

Biodiversiteit, Bestuivers, Ecologie van bestuivers, Samenwerking, Veranderingstheorie, Technologie, Data, Tools, Planning en strategie

Marten Schoonman

Senior Beleidsmedewerker
Pollinator ecology group

Projects

A selection of projects Marten is working on

DIOPSIS camera v2

DIOPSIS Insectencamera

Betere methoden om insecten te tellen zijn hard nodig gezien de recente constateringen dat de insectenstand enorm is afgenomen de afgelopen decennia, met alle gevolgen van dien in ecosystemen. Sinds begin 2019 wordt er door EIS Kenniscentrum Insecten…
Nationale bijenstrategie logo

Nationale Bijenstrategie

Als Naturalis Biodiversity Center zijn we adviserend partner van de Nationale Bijenstrategie, waarin alle bijenondersteunende initiatieven zijn samengebracht. Meer informatie is te vinden op: Nationale Bijenstrategie
Eucera longicornis

Bloeibogen

Maakt informatie over bijen en hun voedselplanten publiekelijk beschikbaar om het onderzoek naar wilde bijen over de hele wereld te verbeteren en te verrijken.
Groene cirkels

Groene Cirkels

Nieuwe manier van samenwerken met bedrijven en lokale overheden gecombineerd in één groot netwerk. Samen werken aan een circulaire en duurzame economie.