4–6 years old "Animals gone wild" workshop

Animals gone wild

Spots, stripes or speckles? Large or small, fast or slow? All animals are different, but they also have many things in common. Like a real researcher, learn to discover patterns by looking at real furs, feathers, shells and stuffed animals. Dress up like an animal and find its twin in the museum. Do you have a shell, stripes, wings or? Who else has this?

 At this time, our programs are offered in Dutch only.

Investigate real animal traits

 

Read more about such practical matters as parking, lockers and our house rules here

Everything you need to know
in a row

  • Workshop
  • Groups 1 and 2 (4–6 years old)
  • Length: 120 minutes
  • Number of pupils: no more than 36
  • Areas: "Workshop The present", "Life" gallery
  • The school supplies: one parent/supervisor for every five pupils
  • Naturalis supplies: two educational assistants
  • Main objective: pupils observe, investigate and discover patterns in nature
  • Link to core objective: pupils are taught about the structure of plants, animals and humans and about the form and function of their constituent parts
  • Keywords: patterns, animals, forms, classification
  •  At this time, our programs are offered in Dutch only.

Verloop van het programma
in het museum

Het programma bestaat uit drie onderdelen. De hieronder gehanteerde tijdsplanning is een indicatie.

0-60 minuten: onderzoeken in de workshopruimte
De leerlingen beginnen in de workshopruimte onder begeleiding van een educatief begeleider en gaan na een korte introductie drie activiteiten doen. Ze onderzoeken echte schelpen en maken hier groepjes van, ze onderzoeken echte dierendingen en ze leren spelenderwijs meer over de dierenwereld met behulp van plastic dierenmodellen. Ouders/begeleiders vanuit school worden gevraagd de leerlingen te ondersteunen.

60 - 80 min: mogelijkheid tot pauze
Gelegenheid voor een pauzehapje en toiletbezoek.

80 - 110 min: zaalbezoek Leven
De groep bezoekt de zaal Leven, met ongeveer duizend opgezette dieren die nu op de wereld voorkomen. De leerlingen trekken een haaienvin, vlindervleugels of een ander verkleedonderdeel aan en gaan in groepjes op zoek naar het dier dat zij voorstellen in de zaal. Onderweg zoeken ze dieren met strepen, stippen, dezelfde kleuren of andere patronen. Zij werken in groepjes van tien leerlingen onder begeleiding van twee ouders/begeleiders vanuit school.

110 - 120 min: afsluiting in de workshopruimte
De educatieve begeleider verzamelt de groep en bespreekt na.

Booking info
prepare your visit

Everything you need to know about practical matters such as parking, lockers and house rules.

Booking info

Youth in the museum