Elaine van Ommen Kloeke

Dr. Elaine van Ommen Kloeke

Elaine is de programmamanager van ARISE, waar we de grootste onderzoeksinfrastructuur van Nederland bouwen rondom soortenherkenning en biodiversiteit monitoring innovatie.

Als programmamanager is ze verantwoordelijk voor de strategie, de dagelijkse aansturing, communicatie en financiële gezondheid. Ze werkt daarvoor nauw samen met de 5 teams binnen ARISE om focus en samenwerking te faciliteren binnen en tussen de teams, als ook de connectie van ARISE met de brede community van wetenschappers en organisaties.

Elaine heeft haar PhD in Ecologische wetenschappen behaald in 2013 aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Hierna heeft ze ervaring opgedaan in digitale productontwikkeling en management op basis van machine learning en kunstmatige intelligentie (AI) algorithmes.

Dr. Elaine van Ommen Kloeke